Tuesday 17 March 2009

Sepasang kekasih sedang berunding...tokek-ku sayang tokek-ku malang

Hujan dan angin kencang melanda tanah Aceh beberapa hari ini.Suasana menjadi sedikit menakutkan.Banyak pohonan yang tumbang dan baliho-baliho parai yang roboh.
Sepasang kekasih yang sedang dilanda asmarapun merasa khawatir.Selain hujan dan angin kencang juga suasana Aceh khususnya yang mulai memasuki masa kampanye terbuka membuat darah kedua makluk ini berdesir pula....

Apalagi ada isu penangkapan oleh orang-orang yang mengejar dan memburu mereka untuk diperdagangkan...

Oh tokek ku sayang, sunguh miris benar nasibmu kini....

5 comments :

hanum said...

hehehehe.. lucu.. lucu..

Anonymous said...

Ayah, lon teungoh mita tokek nyang beratjih 3-4 ons nyoe. Pereule that nyoe keu ngon lon. Tulong neu hubungi lon bagah beuh di HP 0813 60994001. Terimakasih

wawanbloger said...

jenis tokek yang bernilai tinggi

salam teman2 semua....di sini saya berikan gambar cara2 yang betul untuk timbang tokek dan jenis tokek yang bernilai tinggi iaitu super red (long) dan berat yang pembeli kehendaki adalah bermula : 450gm keatas....

dibawah adalah barang2 yang perlu kamu sediakan ketika mencari tokek nanti:

1. penimbang digitel(sekira tidak ada guna saja timbang tepung atau kuih)

2. pengukur/penyukat panjang

3. kertas putih untuk di tulis nanti

4. pen marker besar untuk menulis supaya jelas di baca

5. botol mineral water ukuran besar 1.5ltr

langkah pertama saya mahu kamu terangkan pada kawan2 yang punya tokek jika mahu tokek2 tersebut di beli oleh pembeli harus nya tokek2 itu di ambil gambar sebanyak 2 kali...

Untuk ambil gambar pertama kamu tulis kan di kertas putih tadi:

tgl/bln/thn-jam-berat-panjang-lokasi/alamat tempat tinggal.

kemudian email pada saya. idwan_178@yahoo.com

sebelum kirim gambar silakan kamu konfirmasi terlebih dahulu hp.085252418087 a/n IDWAN

setelah agent berpuashati jadi saya akan beri tahu kamu supaya ambil lagi gambar nya yang ke2 kali dan tulisan di kertas putih nanti ada tambahan sedikit yaitu harus di tulis nombor kod agent ( nanti saya akan berikan atau sms pada kamu no.kod nya ) Penting semasa ambil gambar tokek

JANGAN GUNA CAHAYA FLASH PADA CAMERA GUNA KAN CAHAYA NORMAL YAITU CAHAYA LAMPU DIDALAM RUMAH SAJA

dan pastikan tulisan dikertas putih jelas nampak itu yang baik sekali...dan setelah selesai email pada saya ok dan dalam 2 atau 3 hari agent pembeli akan datang berjumpa dengan kamu dan tuan punya tokek untuk bicara tentang harga yang ditawarkan nanti ok.

moga2 usaha kamu akan terhasil nanti dan sekira berjaya dapat hasil nya jangan berterimakasih pada saya tapi berterimakasih dan bersyukur lah pada allah swt. dia yang memberi rezeki kamu dan mengubah hidup kamu sekelian keluarga mudah mudahan amin.

terima kasih

Unknown said...

Saya inggin menjual tokek mas apa anda ingin membeli nya

Unknown said...

Ini nomor hp saya mas atau Wa saja 082267014927

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails